Afvallen, ook jij kan winnen!

Een goede voorbereiding is het halve werk. Ook voor een dieet of om af te vallen gaat die vlieger op. Het geeft je extra houvast en een hogere kans op een succesvolle duikvlucht van je kilo’s. Want dat is het doel uiteindelijk. Met volgende tips, geraak je al aardig op weg

Tip 1: Meten is weten

Begin met jezelf te wegen. Doe ook een BMI test en meet je middel op. Je weet nu wat het startpunt is. Nu kan je een doel zetten en daarnaartoe werken.

Tip 2: Je streefgewicht

Stel een streefgewicht in. Wees realistisch en val geleidelijk af. Je kan als doel hebben om twintig kilogram af te vallen, maar zonder plan van aanpak, kom je nergens. Begin eerder met een target van 1 kg per week. Uiteindelijk haal je die twintig ook. Het belangrijkste is om het op lange termijn vol te houden. Vijf kilogram in een week is bijna onmogelijk. Lukt het je wel, dan kom je de week erna vaak weer zes kilo aan. In de meeste gevallen verlies je veel vocht en geen vet.

Tip 3: Ben je er klaar voor?

Afvallen als je ouder dan 70 of zwanger bent, of als je net uit het ziekenhuis komt, is niet optimaal qua timing. Wil je het toch, doe het dan zeker onder begeleiding. En sta je mentaal sterk genoeg? Wil je het echt? Pas dan gaat het je lukken!

Tip 4: Goede voornemens

Het is belangrijk om je doelen iedere dag goed voor je te hebben. Iedereen heeft wel eens een moeilijk moment, en wil naar een ongezonde snack grijpen. Probeer dat te vermijden. En doe je het toch? Wees dan niet te hard voor jezelf. Weet dat het gebeurt. Pak de draad weer op en wees sterker!

Tags:  

Leave a reply