Tips om ook in december je gewicht te houden

De maand van december is altijd en moelijke maand als het gaat om je gewicht stabiel te houden. Er wordt vel gegeten en gedronken met familie. Ook is het buiten koud en is de motivatie om te gaan sporten laag. Het is dus handig om enkele gemakkelijke tips te hebben om hier tegenaan te gaan. Een tip is bijvoorbeeld, niet op lege maag boodschappen te doen een andere tip is het inschakelen van een personal trainer in Delft. Hieronder enkele handige tips dus waarmee ook jij de maand dezember kunt overleven zonder aan te komen.

Een duidelijk doel

Een van de belangrijkste dingen, als het gaat om gewicht verlies, is het zetten van een duidelijk doel. Dit kan bijvoorbeeld het verliezen van enkele Kg of gewoon gezonder eten voor een maand zijn. Ga ook zeker niet meteen alles omgooien in je levenswijze. Je gaat veel gemakkelijker terugvallen op oude gewoontes. Begin met kleine stappen, bijvoorbeeld in plaats van veel chocolade pak je maar een stukje per week.

Drink genoeg

Een andere handige tip is het om veel te drinken. Dit geeft je het gevoel dat je vol bent en is natuurlijk gezond voor je lichaam. Het is voorgegeven dat je elke dag rond de 2 liter water moet drinken. Het is ook handig om veel eiwit en vezels te eten. Eiwit blijft namelijk langer in je maag dan koolhydraten. Vezels hebben het effect dat je minder snel trek hebt. Heel zoet eten heft het tegenovergestelde effect, mijd dit dus.

Geen boodschappen doen op lege maag

Ga zeker geen boodschappen doen op lege maag. Dit gaat het nog moeilijker maken om aan al die lekkere zoetigheden voorbij te lopen zonder iets te kopen. Op volle maag denk je niet aan eten en is het dus ook veel gemakkelijker.

Beweeg veel

Heel belangrijk is natuurlijk ook dat je veel beweegt. In de koudere maanden kan dit moeilijk zijn, maar is nodig om gezond te blijven. Asl je je motivatie niet naar boven kunt krijgen is het handig om een personal trainer in te schakelen. Deze helpt je om motiveert te blijven en kun je ook nog veel handige tips geven. Hiervoor kun je bijvoorbeeld terecht bij personal trainer delft.

Tags: